„Nie ma nic w umyśle, czego by przedtem nie byłoby w zmysłach”
Arystoteles
Wszystko co otacza dziecko jest dla niego ciekawe, bo kryje w sobie wiele tajemnic, które chce odkryć za pomocą zmysłów lub pytań. Aby stymulować rozwój zmysłów dzieci powinny nieustannie patrzeć, słyszeć, wąchać, dotykać i smakować otaczający je świat. Ten sposób „uczenia się” pozwala wykorzystać im ich indywidualność i osobiste podłoże rozwoju każdego z nich. Istnieje niepodważalny związek pomiędzy koncepcją wielozmysłowego poznawania świata a rozwojem dziecka. Poznając świat poprzez zmysły często dzieci nie uświadamiają sobie roli i znaczenia zmysłów w codziennym życiu. Niniejsza innowacja ma na celu pokazania dzieciom co możemy poznać za pomocą danego zmysłu, jakie utrudnienia w funkcjonowaniu możemy mieć gdy mamy ograniczony lub uszkodzony dany zmysł, jak dbać o higienę zmysłów, jak stymulować zmysły poprzez zabawę.